Το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΚΕΔΙΜΑ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής διοργάνωσε την 1η ημερίδα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης με τίτλο «Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική και Φοιτητοκεντρική Μάθηση» την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2022 και ώρα 13.00 – 15.00 διαδικτυακά μέσω MS Teams.
Την ημερίδα προλόγισε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κ. Π. Καλδής, αναφέροντας την προσπάθεια του ιδρύματος να παρέχει υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και να αξιοποιεί παιδαγωγικά εργαλεία με στόχο το βέλτιστο μαθησιακό αποτέλεσμα και την καλλιέργεια δεξιοτήτων απασχολησιμότητας για όλους τους κύκλους σπουδών. Στη συνέχεια, η Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κα. Ε. Παπαγεωργίου, πήρε τον λόγο, τονίζοντας τη σημασία της ανάδειξης του διδακτικού έργου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο συχνά υπολείπεται του ερευνητικού έργου. Ήδη από τις εισαγωγικές ομιλίες αναδείχθηκε η σημασία που έχει ένα τέτοιο Κέντρο για το Ίδρυμα. Ακολούθησε η παρουσίαση του ΚΕΔΙΜΑ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από τον Πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής, κ. Ι. Ψαρομήλιγκο, ο οποίος εξέθεσε τους στόχους, το όραμα και τις επικείμενες δράσεις του Κέντρου.
Οι κεντρικοί ομιλητές της 1ης ημερίδας, κα. Κ. Κεδράκα και κ. Θ. Καραλής, συντονιστές των ΚΕΔΙΜΑ σε Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και Πανεπιστήμιο Πατρών αντίστοιχα, πλαισίωσαν τη θεματική της ημερίδας, διασαφηνίζοντας τις έννοιες της διδασκαλίας και της μάθησης, εξετάζοντας σε βάθος το πεδίο της Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής και υπογραμμίζοντας τις βασικές αρχές και επιδιώξεις της φοιτητοκεντρικής μάθησης. Σημαντική ήταν η αναφορά στον όρο «αναδυόμενη ενηλικιότητα», ως η φάση ανάμεσα στην εφηβεία και την ενηλικιότητα, για την κατανόηση των χαρακτηριστικών της ομάδας των εκπαιδευομένων και τις παιδαγωγικές απαιτήσεις που υπαγορεύονται για το διδακτικό έργο. Επιπλέον, έγινε μια χαρτογράφηση των απαιτήσεων και των προκλήσεων των διδασκόντων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, προκειμένου να τονιστεί η ανάγκη επαγγελματικής και προσωπικής τους ανάπτυξης. Απαντώντας σε αυτή την ανάγκη, παρουσιάστηκε η αυξημένη δραστηριότητα των Κέντρων Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης σε μεγάλα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του εξωτερικού και η στροφή του επιστημονικού ενδιαφέροντος σε ζητήματα που άπτονται της Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής. Στη συνέχεια, έγινε αναφορά στη δραστηριότητα του Δικτύου ΚΕΔΙΜΑ στην Ελλάδα και στα βασικά στοιχεία της δομής του που διαπερνούν όλα τα Κέντρα μέσω της οριζόντιας διασύνδεσής τους, με απώτερο στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας του διδακτικού έργου και, κατ’ επέκταση, των μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Κλείνοντας, τα υπό συζήτηση θέματα της ημερίδας τέθηκαν σε ανοιχτό διάλογο. Οι προβληματισμοί που κατατέθηκαν μετά το πέρας των εισηγήσεων αφορούσαν τα εξής ζητήματα: α) τα στοιχεία που θα συμβάλλουν στην αποδοχή της φιλοσοφίας του ΚΕΔΙΜΑ και στην αποτελεσματική λειτουργία του, β) τους τρόπους αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία, γ) την αναβάθμιση του κύρους του διδακτικού έργου εξίσου με το ερευνητικό έργο και δ) τη διαχείριση του χρόνου, του περιεχομένου και του ανθρώπινου δυναμικού στον ακαδημαϊκό χώρο.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την 1η ημερίδα στο κανάλι του ΚΕΔΙΜΑ στο youtube Center for Teaching & Learning @ UniWA: