Σκοπός Λειτουργίας

Το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΚΕΔΙΜΑ), ακολουθώντας διεθνή πρότυπα και καλές πρακτικές άλλων ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπου λειτουργούν αντίστοιχες δομές (Centers for Teaching and Learning (CTLs), έχει ως αποστολή τη διασφάλιση της ποιότητας του διδακτικού έργου, μέσα από έξι (6) διακριτές δράσεις:

Μητρώο συνεργαζόμενων μελών ΔΕΠ

Το Κέντρο, προκειμένου να στηρίξει τις επιμέρους εξειδικευμένες δράσεις του, στοχεύει στη δημιουργία Μητρώου συνεργαζόμενων μελών ΔΕΠ από την Ελλάδα και το εξωτερικό, εξειδικευμένα σε θέματα Διδασκαλίας και Μάθησης, καθώς και αξιοποίησης της Ψηφιακής Τεχνολογίας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Ο ρόλος των συνεργαζόμενων μελών θα είναι αφενός συμβουλευτικός και αφετέρου επιμορφωτικός, καθώς θα βοηθήσουν το διδακτικό προσωπικό να επιλέξει κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές, να σχεδιάσει δραστηριότητες που είναι αποτελεσματικές και προσαρμοσμένες στις ανάγκες των φοιτητών και να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων.

Δημιουργία Ομάδας Πολλαπλασιαστών

Στην Ομάδα Πολλαπλασιαστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής εντάσσονται μέλη ΔΕΠ/ΕΔΙΠ/ΕΤΕΠ. Η Ομάδα Πολλαπλασιαστών θα αποτελεί τη διασύνδεση του Κέντρου με το ή τα αντίστοιχα Τμήματα προέλευσης, με στόχο την αποτελεσματικότερη διάχυση των δράσεών του σε όλες τις ακαδημαϊκές μονάδες και την ενίσχυση της ανάπτυξης προγραμμάτων εστιασμένων στην εξειδικευμένη επιστημονική περιοχή των διαφόρων τμημάτων. Πιο συγκεκριμένα, η Ομάδα Πολλαπλασιαστών θα αποτελέσει μία κοινότητα ακαδημαϊκών όλων των βαθμίδων και όλων των γνωστικών αντικειμένων που θα μπορούν να ανταλλάσσουν καλές πρακτικές αλλά και να δρουν ως πολλαπλασιαστές στο τμήμα τους και σε ολόκληρο το πανεπιστήμιο γενικότερα.

Επιμορφωτικοί Κύκλοι Μάθησης

Οι Κύκλοι Μάθησης αφορούν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφώσεων (δια ζώσης ή / και εξ αποστάσεως) σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα του Ιδρύματος και ιδιαίτερα για τα νεοδιοριζόμενα μέλη. Για τον σκοπό αυτό, θα γίνει ανίχνευση και καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών όλων των μελών ΔΕΠ/ΕΔΙΠ/ΕΤΕΠ. Στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των εκπαιδευτικών δράσεων θα αξιοποιούνται και εξωτερικά εξειδικευμένα στελέχη μέλη ΔΕΠ άλλων Πανεπιστημίων του εσωτερικού ή του εξωτερικού.

Υπηρεσία Ψηφιοποίησης

Η υπηρεσία ψηφιοποίησης απευθύνεται σε όλο το διδακτικό προσωπικό του Ιδρύματος που θέλει να αξιοποιήσει την ψηφιακή τεχνολογία στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη τεχνολογικά εμπλουτισμένων μαθησιακών δραστηριοτήτων. Οι βασικοί στόχοι της υπηρεσίας ψηφιοποίησης είναι οι εξής:

  • Να παρέχει καθοδήγηση και υποστήριξη στο διδακτικό προσωπικό για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη τεχνολογικά εμπλουτισμένων μαθησιακών δραστηριοτήτων στα μαθήματά του.
  • Να προσφέρει πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να προωθήσει την καινοτομία και την εξέλιξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας.

Για την αξιοποίηση της υπηρεσίας ψηφιοποίησης, το εκπαιδευτικό προσωπικό του ιδρύματος μπορεί να επικοινωνήσει με τη γραμματεία του Κέντρου. Στη συνέχεια, θα αναζητηθούν «ειδικοί» από το Μητρώο που έχει δημιουργήσει. Μετά την εύρεση των «ειδικών», το Κέντρο οργανώνει σχετικές συναντήσεις και ενδεχομένως σχετικές επιμορφωτικές δραστηριότητες.

Ιδρυματικό Αποθετήριο

Η δράση αυτή αποσκοπεί στη δημιουργία πρότυπου εκπαιδευτικού περιεχομένου καλών πρακτικών σε μορφή μαθησιακών αντικειμένων (learning objects) που είναι ανοικτό σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα του Πανεπιστημίου. Θα αξιοποιηθεί η σημαντική εμπειρία του Ιδρύματος σε προηγούμενα έργα (open courses project), η εμπειρία εξειδικευμένων εξωτερικών συνεργατών καθώς και διεθνώς καταγεγραμμένων καλών πρακτικών αντίστοιχων δομών του εξωτερικού. Η δράση απευθύνεται σε όλο το διδακτικό προσωπικό του Ιδρύματος που διαθέτει ή θέλει να αναπτύξει περιεχόμενο που μπορεί να αξιοποιηθεί ως καλή πρακτική και να διατεθεί σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, προβολή

Το Κέντρο οργανώνει δράσεις δημοσιότητας ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και προβολής του έργου του, επιδιώκοντας:

  • την ενίσχυση της επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μελών του διδακτικού προσωπικού του Πανεπιστημίου μέσω της διοργάνωσης συναντήσεων για ανταλλαγή καλών πρακτικών ή προβλημάτων που αντιμετωπίζουν κατά την άσκηση του διδακτικού τους έργου,
  • την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και συνεργειών με αντίστοιχες δομές άλλων ΑΕΙ της χώρας, Ινστιτούτων ή φορέων με συναφή δράση που λειτουργούν στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό και
  • την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την ευρύτερη δυνατή ώσμωση με τις νέες, διεθνείς τάσεις για τη διδασκαλία και μάθηση, μέσω συνεργασίας των εμπειρογνωμόνων του ΠΑΔΑ με διακεκριμένα μέλη ακαδημαϊκού προσωπικού ξένων πανεπιστημίων με στόχο την προώθηση της κινητικότητας από και προς Ιδρύματα της αλλοδαπής.