Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Δελτίο Τύπου 7ης Ημερίδας

Το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΚΕΔΙΜΑ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής διοργάνωσε την 7η ημερίδα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης με τίτλο «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαπολιτισμικότητα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση – Θεωρητικές & Βιωματικές Προσεγγίσεις» την Τρίτη 16 Μαΐου 2023 και ώρα 17.00 – 20.00 διαδικτυακά μέσω MS Teams.

 

Την ημερίδα προλόγισε η συντονιστική επιτροπή του ΚΕΔΙΜΑ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Ιωάννης Ψαρομήλιγκος, Σοφία Ασωνίτου και Μαρία Χατζηγιάννη. Η εισήγηση της προσκεκλημένης ομιλήτριας, Δρ. Γιάννας Βουκελάτου, ξεκίνησε με την αναφορά στο ζήτημα της εισαγωγής των φοιτητών/-τριών στα πανεπιστημιακά ιδρύματα με το 5% και η έλλειψη κατάρτισης από τους εκπαιδευτές στη διαχείριση της διδακτικής πράξης σε σχέση με αυτές τις ομάδες. Επιπροσθέτως, η ομιλήτρια ανέπτυξε τη συζήτηση γύρω από τις μορφές των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών, που περιλαμβάνουν: τη νοητική αναπηρία, το φάσμα του αυτισμού, τις αισθητηριακές αναπηρίες, τις κινητικές αναπηρίες, τα χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, τις διαταραχές ομιλίας – λόγου και τις μαθησιακές δυσκολίες. Στη συνέχεια, έθιξε το ζήτημα της συμπεριληπτικής προσέγγισης με στόχο την ισότιμη αντιμετώπιση των φοιτητών/-τριών και την επίτευξη των βέλτιστων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Κλείνοντας, η κα. Βουκελάτου αναφέρθηκε στο ζήτημα της πολυπολιτισμικότητας και της διαπολιτισμικής προσέγγισης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής.

 

Ακολούθησε η κατάθεση προβληματισμών, οι οποίοι τέθηκαν σε ανοιχτό διάλογο και αφορούσαν τους ακόλουθους κεντρικούς πυλώνες που στοχεύουν στην ισότιμη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία:

  • την εξατομικευμένη μάθηση,
  • την ανάπτυξη συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στα πανεπιστημιακά ιδρύματα,
  • τη διαθεσιμότητα και την κατάρτιση σε εκπαιδευτικά εργαλεία που διευκολύνουν την εκπαιδευτική πράξη τόσο για τους διδάσκοντες, όσο και για το φοιτητικό σώμα,
  • τη συνεργατική μάθηση και την ενδυνάμωση του αισθήματος του ανήκειν των φοιτητών/-τριών.

 

 

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την 7η ημερίδα στο κανάλι του ΚΕΔΙΜΑ στο youtube Center for Teaching & Learning @ UniWA: