Δελτίο Τύπου Ημερίδας Έναρξης Α΄ Κύκλου Μάθησης

Το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΚΕΔΙΜΑ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής διοργάνωσε ημερίδα έναρξης του Α΄ Κύκλου Μάθησης με τίτλο «Το πλαίσιο των Κύκλων Μάθησης» την Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023 και ώρα 17.00 – 20.00 δια ζώσης στο Συνεδριακό Κέντρο Αρχαίου Ελαιώνα.

 

Την ημερίδα προλόγισε η Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κα. Ε. Παπαγεωργίου, δίνοντας έμφαση στον ρόλο της διαφοροποιημένης και φοιτητοκεντρικής μάθησης και στην αξία των Κύκλων Μάθησης του ΚΕΔΙΜΑ για την παροχή ποιοτικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, ο Κοσμήτορας της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κ. Α. Σπυριδάκος, υπογράμμισε τη σημασία της επαγγελματικής ανάπτυξης των διδασκόντων, επισημαίνοντας ότι μέσα από την υποστήριξη του ΚΕΔΙΜΑ μπορούμε να βελτιωθούμε όλοι ως προς την εκπαιδευτική διαδικασία με τη χρήση της τεχνολογίας.

 

Οι κεντρικές ομιλίες της ημερίδας πραγματοποιήθηκαν από τα τρία μέλη της συντονιστικής επιτροπής. Την πρώτη εισήγηση πραγματοποίησε ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής του ΚΕΔΙΜΑ του ΠΑΔΑ, κ. Ι. Ψαρομήλιγκος. Αφού αναφέρθηκε στους 3 βασικούς πυλώνες (1. παιδαγωγική, 2. ψηφιακή τεχνολογία και 3. εκπαιδευτικός σχεδιασμός στην ανώτατη εκπαίδευση), οι οποίοι θα αποτελέσουν τη βάση για τα Εργαστήρια που θα πραγματοποιηθούν από το ΚΕΔΙΜΑ του ΠΑΔΑ, επικεντρώθηκε στην έννοια του «σχεδιαστή» – δασκάλου, αφενός από τη διάσταση της παιδαγωγικής και αφετέρου από τη διάσταση της τεχνολογίας. Στη συνέχεια, η κα. Σοφία Ασωνίτου πραγματοποίησε ένα workshop σχετικά με τον προσδιορισμό της συναισθηματικής κατάστασης των συμμετεχόντων ως εκπαιδευτών και τις προσδοκίες τους από το ΚΕΔΙΜΑ. Ακολούθησε μια εισαγωγή στα βασικά στοιχεία της πανεπιστημιακής παιδαγωγικής και της επαγγελματικής ανάπτυξης των πανεπιστημιακών καθηγητών. Ακολούθησε η εισήγηση της κας. Μαρίας Χατζηγιάννη, η οποία έθεσε ζητήματα που αφορούν τον ρόλο που έχει το διδακτικό έργο στον ακαδημαϊκό χώρο και τις διαστάσεις της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών. Μάλιστα, κάλεσε τους συμμετέχοντες να προβληματιστούν σχετικά με την παιδαγωγική τους φιλοσοφία και να γράψουν στο PADLET κάποιες λέξεις – κλειδιά που τη χαρακτηρίζουν. Τέλος, υποστήριξε ότι δεν υπάρχει η τέλεια θεωρία μάθησης, αλλά απαιτείται μια σύνθεση, η οποία είναι δυναμική και διαφοροποιείται ανάλογα με τις ανάγκες των εκπαιδευομένων, ενώ επεσήμανε ότι ο αναστοχασμός συμβάλλει στην αναγνώριση της παιδαγωγικής μας φιλοσοφίας και στην αναδιαμόρφωσή της.

 

Κλείνοντας, τα υπό συζήτηση θέματα της ημερίδας τέθηκαν σε ανοιχτό διάλογο. Αρχικά, υποστηρίχθηκε ότι κάθε τάξη είναι διαφορετική και πρέπει να προσαρμοζόμαστε στα εκάστοτε δεδομένα, ενώ ταυτόχρονα καλούμαστε να χρησιμοποιήσουμε ποικίλες προσεγγίσεις, για να καλύψουμε τις διαφορετικές μαθησιακές προτιμήσεις. Άλλωστε, η αλλαγή είναι αναπόφευκτη στον σημερινό κόσμο που κυριαρχεί το άγνωστο. Συνεπώς, τόσο οι εκπαιδευτές όσο και οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση, ώστε να προσαρμόζονται στις συνεχείς εξελίξεις. Επιπλέον, έγινε αναφορά στη σημασία για επαναχρησιμοποιούμενα χρηστικά εκπαιδευτικά ψηφιακά εργαλεία με παιδαγωγικό προσανατολισμό για τον «σχεδιαστή» δάσκαλο με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαιδευτικής πράξης. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην καλλιέργεια του αναστοχασμού τόσο για την επαγγελματική όσο και την προσωπική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού.

 

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ημερίδα έναρξης του Α΄ Κύκλου Μάθησης στο κανάλι του ΚΕΔΙΜΑ στο youtube Center for Teaching & Learning @ UniWA: