Δελτίο Τύπου Ημερίδας Λήξης Α’ Κύκλου Μάθησης

Το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΚΕΔΙΜΑ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής διοργάνωσε ημερίδα λήξης του Α΄ Κύκλου Μάθησης την Τετάρτη 7 Ιουνίου 2023 και ώρα 17.00 – 20.00 δια ζώσης στο Συνεδριακό Κέντρο Αρχαίου Ελαιώνα.

 

Την ημερίδα προλόγισε η Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κα. Ε. Παπαγεωργίου, δίνοντας έμφαση στη σημασία του ΚΕΔΙΜΑ για την αποτίμηση του διδακτικού έργου από τους ίδιους τους διδάσκοντες, ώστε να μπορέσουν να επασχεδιάσουν το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο με καλύτερους όρους. Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο κ. Σ. Καμινάρης, το επερχόμενο νέο μέλος (από 1/9/2023) της διοίκησης του ΠΑΔΑ, ο οποίος ανέφερε ότι οι πρωτοβουλίες του ΚΕΔΙΜΑ κινούνται στη γραμμή των επιδιώξεων που αφορούν στη χάραξη μιας δυναμικής και αποτελεσματικής πορείας για το Πανεπιστήμιο με τελικό αποδέκτη τους φοιτητές. Ακόμα, ο Κοσμήτορας της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και επερχόμενο νέο μέλος (από 1/9/2023) της διοίκησης του ΠΑΔΑ, κ. Α. Σπυριδάκος, υπογράμμισε τη σημασία της συνέχισης αυτού του έργου, το οποίο φαίνεται όλο και πιο αναγκαίο, ύστερα και από την έκδοση σχετικής ΚΥΑ για την υποστήριξη των εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών. Επιπλέον, η κα. Βουκελάτου, εξωτερική ομιλήτρια του Α΄ Κύκλου Μάθησης του ΚΕΔΙΜΑ, αναφέρθηκε στη μετασχηματίζουσα μάθηση του Mezirow που αλλάζει τις στάσεις των ανθρώπων μέσα από τη βιωματική μάθηση, τον αναστοχασμό και την εμπειρία και φαίνεται να αποτελεί μια από τις στοχεύσεις του Κέντρου.

 

Ακολούθησε μια σύνοψη για το όραμα του Κέντρου από τη συντονιστική επιτροπή του Κέντρου. Η κα. Ασωνίτου ανέφερε ότι στο πλαίσιο του έργου του ΚΕΔΙΜΑ έγινε μια πρώτη επαφή με την Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική, η οποία θα προχωρήσει σε μεγαλύτερη εξειδίκευση σε επόμενους Κύκλους Μάθησης. Η κα. Χατζηγιάννη υποστήριξε ότι με το ξεκίνημα του έργου άρχισε να θεμελιώνεται το οικοδόμημα της πανεπιστημιακής παιδαγωγικής για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και πλέον ανοίγεται ένας δρόμος ναι μεν ανηφορικός, αλλά πολύ δημιουργικός. Ο κ. Ψαρομήλιγκος σχολιάζοντας τους προλαλήσαντες ανέφερε ότι χρειάζονται οργανωμένες προσπάθειες και όραμα για μακροπρόθεσμες στοχεύσεις. Στη συνέχεια, ο κ. Ψαρομήλιγκος προέβη σε μια σύντομη ανασκόπηση σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος του Α΄ Κύκλου Μάθησης στο Moodle του ΠΑΔΑ, καθώς και σχετικά με το πλαίσιο της επιμόρφωσης. Επιπροσθέτως, έκανε σύντομη ανάλυση στο S.A.M.R. Model και στο Triple-e framework σχετικά με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική πράξη. Σε αυτό το πλαίσιο, ανοίγοντας μια συζήτηση σχετικά με τον ρόλο του δασκάλου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, υποστήριξε ότι ως δάσκαλοι οι εκπαιδευτικοί επιδρούν στους φοιτητές που συναντούν σε κάθε μάθημα. Τέλος, ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους ότι από το υλικό που έχει συγκεντρωθεί θα δημιουργηθεί ένα MOOC, το οποίο θα μπορούσε η διοίκηση του ΠΑΔΑ να το υιοθετήσει και να το χρησιμοποιήσει για τους νεοδιόριστους συναδέλφους.

 

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με τη διεξαγωγή ενός workshop, το οποίο χωρίστηκε σε 2 μέρη. Αρχικά, στο πλαίσιο του workshop αρχικά δόθηκε στους συμμετέχοντες ένα παράδειγμα εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Οι συμμετέχοντες, λοιπόν, κλήθηκαν:

α) να το ταξινομήσουν ως προς τα μαθησιακά αποτελέσματα, δηλ. να αντιστοιχήσουν κάθε στόχο με τα επίπεδα της ταξινομίας του Bloom και

β) να αντιστοιχήσουν τις δραστηριότητες με τους στόχους και να δουν αν μπορούν οι δραστηριότητες αυτές να αξιολογηθούν σύμφωνα με το πλαίσιο SMART (σύμφωνα με το οποίο ένας στόχος πρέπει να είναι συγκεκριμένος, επιτεύξιμος, μετρήσιμος, σχετικός με το περιεχόμενο και να έχει χρονικά προσδιοριστεί).

Τέλος, οι συμμετέχοντες διαμόρφωσαν έναν σύντομο εκπαιδευτικό σχεδιασμό για ένα κομμάτι ενός δικού τους μαθήματος, το οποίο συζητήθηκε σε έναν ανοιχτό διάλογο.

 

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ημερίδα λήξης Α΄ Κύκλου Μάθησης στο κανάλι του ΚΕΔΙΜΑ στο youtube Center for Teaching & Learning @ UniWA: