E-Class

Παρουσίαση

Περιγραφή Εργαλείου

Το e-class είναι μια πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης. Ανήκει στην κατηγορία των Ανοικτών Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης / ΣΔΜ (Open Source Learning Management Systems / LMS). Τα ΣΔΜ χρησιμοποιούνται για τον σχεδιασμό και τη διαχείριση των μαθημάτων, καθώς και για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών διαδικασιών, προωθώντας τις κονστρουκτιβιστικές θεωρήσεις για τη μάθηση (Coates et al., 2005). Επιπλέον, η έννοια της ανοικτής μάθησης που πλαισιώνει τέτοια συστήματα αφορά έναν ευέλικτο, προσβάσιμο και βιώσιμο τρόπο μάθησης, που ξεπερνά τους παραδοσιακούς περιορισμούς του χώρου και του χρόνου (Sheng, 2018; Atkins et al., 2007; Graff, 2003; Λιοναράκης, 2001). Τέτοιες πλατφόρμες ανοικτής μάθησης χρησιμοποιούνται σε διεθνές επίπεδο από μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και κέντρων κατάρτισης και δια βίου μάθησης (Wiley, 2007).

Γενικά Χαρακτηριστικά

Το e-class αποτελεί ένα οικοσύστημα εκπαιδευτικών πρακτικών με δυναμικά αρθρωτή δομή. Δομείται σε διακριτές κατηγορίες μαθημάτων, ενώ το κάθε μάθημα μπορεί να οργανωθεί σε ενότητες με συγκεκριμένους στόχους και περιεχόμενο. Οι λειτουργίες του e-class είναι οι εξής:

  1. ανάπτυξη και διαμοιρασμός του υλικού. Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο μπορεί να ενσωματώνει πολυμεσικό υλικό και ασκήσεις, εμπλουτίζοντας το μάθημα.
  2. διαχείριση της τάξης. Για τους εγγεγραμμένους σε κάθε μάθημα εκπαιδευόμενους, ο εκπαιδευτής έχει τη δυνατότητα να αναθέτει εργασίες μαζικά ή μεμονωμένα και να δημιουργεί ομάδες, ενώ μέσω του ημερολογίου δίνεται η δυνατότητα χρονοπρογραμματισμού των γεγονότων της μαθησιακής διαδικασίας.
  3. επικοινωνία. Τον δίαυλο επικοινωνίας μέσω του e-class αποτελούν οι ανακοινώσεις από τον εκπαιδευτή και η συζήτηση μεταξύ όλων των εγγεγραμμένων χρηστών, αναπτύσσοντας μια κουλτούρα αλληλεπίδρασης εκπαιδευτή – εκπαιδευομένων.
  4. αξιολόγηση. Μέσω της πλατφόρμας δίνεται η δυνατότητα αξιολόγησης των ανατιθέμενων εργασιών.

Το e-class είναι εύχρηστο, καθώς το περιβάλλον του είναι φιλικό προς τον χρήστη (Georgouli et al., 2005). Επιπλέον, είναι ευέλικτο και προσαρμοστικό για την κάλυψη κάθε εκπαιδευτικής ανάγκης (Prodromou & Avouris, 2006; Georgouli et al., 2005), υποστηρίζοντας τους μαθητές να ακολουθήσουν τον δικό τους ρυθμό μάθησης (Terrell & Dringus, 2000). Παρέχει μια πληθώρα εργαλείων, διευρύνοντας τις δυνατότητες του παραδοσιακού μαθήματος, ενώ το εκπαιδευτικό υλικό μπορεί να επαναχρηστιμοποιηθεί, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση πόρων από τον διδάσκοντα (Atkins et al. 2007). Πρόκειται για ένα ασφαλές περιβάλλον με περιορισμένη προσωποποιημένη πρόσβαση και αποκλεισμό διαφημίσεων, ενώ είναι πλέον συμβατό με κάθε συσκευή. Μέσα από ένα τέτοιο περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης, διευκολύνεται η προώθηση εννοιών της πανεπιστημιακής παιδαγωγικής και η εξατομικευμένη καθοδήγηση και υποστήριξη στους φοιτητές (Sheng, 2018), οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν τον δικό τους ρυθμό μάθησης (Terrell & Dringus, 2000).

Σύνδεση Χρήστη

Σύνδεση στην πλατφόρμα

Για να συνδεθείτε στο e-class του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο https://eclass.uniwa.gr/. Στο πινακάκι «Σύνδεση χρήστη» πληκτρολογήστε το ιδρυματικό όνομα χρήστη και συνθηματικό που χρησιμοποιείτε (ισχύει για όσους έχουν λογαριασμό @uniwa.gr). Τέλος, πατήστε το κουμπί «Είσοδος» και θα μεταφερθείτε στο περιβάλλον της πλατφόρμας.

Ανάκτηση συνθηματικού

Εάν δεν θυμάστε το συνθηματικό σας, πατήστε τον σύνδεσμο «Ξεχάσατε το συνθηματικό σας;» κάτω από το κουμπί «Είσοδος», το οποίο θα σας μεταφέρει στο τμήμα υποστήριξης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπου αναγράφονται αναλυτικές πληροφορίες για κάθε περίπτωση.

Άλλα προβλήματα

Αν δεν μπορείτε να συνδεθείτε στην πλατφόρμα e-class σύμφωνα με τις παραπάνω οδηγίες, δοκιμάστε να συνδεθείτε από άλλον browser (π.χ. αν χρησιμοποιείτε Chrome, δοκιμάστε Mozilla).

Εργαλεία Μαθήματος

Τα εργαλεία του e-class οργανώνονται στις εξής κατηγορίες:

Εργαλεία δημιουργίας και διαχείρισης ηλεκτρονικού μαθήματος

Εργαλεία οργάνωσης και παρουσίασης του εκπαιδευτικού περιεχομένου

Εργαλεία ενημέρωσης, επικοινωνίας & συνεργασίας

Ανασκόπηση της μορφής που έχουν οι συζητήσεις.

Πώς προσθέτω τις Συζητήσεις στα ενεργά εργαλεία του μαθήματος;

Πώς απενεργοποιώ τις συζητήσεις;

Πώς ενεργοποιώ / απενεργοποιώ την αξιολόγηση (like / dislike) των αναρτήσεων στις περιοχές συζητήσεων;

Πώς προσθέτω μια κατηγορία συζητήσεων (+ διαχείριση κατηγορίας συζητήσεων: μετονομασία, προσθήκη περιοχών συζητήσεων, ενεργοποίηση ειδοποιήσεων μέσω email, διαγραφή);

Πώς προσθέτω μια περιοχή συζητήσεων (+ διαχείριση περιοχής συζητήσεων: επεξεργασία, ειδοποίηση μέσω email, διαγραφή);

Πώς προσθέτω ένα νέο θέμα σε μια περιοχή συζητήσεων (+ διαχείριση θέματος: αλλαγή, διαγραφή κλείδωμα, ειδοποίηση μέσω email);

Πώς εντάσσω τις συζητήσεις στις θεματικές ενότητες του μαθήματος;

Πώς αξιολογώ ή / και απαντώ στα σχόλια των φοιτητών σε μια περιοχή συζητήσεων;

Περισσότερες λεπτομέρειες για τις συζητήσεις, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?

Εργαλεία αξιολόγησης & ανατροφοδότησης

Βιβλιογραφία

Atkins, D. E., Brown, J. S. & Hammond, A. L. (2007). A review of the open educational resources (OER) movement: Achievements, challenges, and new opportunities (Vol. 164). Mountain View: Creative common.

 

Coates, H., James, R. & Baldwin, G. (2005). A critical examination of the effects of learning management systems on university teaching and learning. Tertiary education and management, 11(1), 19-36.

 

Georgouli, K., Kantzavelou, I., Skalkidis, I. & Zahariou, P. (2005), Integrating an Open Source LMS into the traditional Educational Process. In: Proceedings of 2005 WSEAS, Vouliagmeni-Greece, July 2005, (pp. 300-308).

 

Graff, M. (2003). Learning from web‐based instructional systems and cognitive style. British Journal of Educational Technology, 34(4), 407-418.

 

Λιοναράκης, Α. (2001). Ανοικτή και εξ αποστάσεως πολυμορφική εκπαίδευση: Προβληματισμοί για μία ποιοτική προσέγγιση σχεδιασμού διδακτικού υλικού. Στο: Α., Λιοναράκης (επιμ.), Απόψεις και Προβληματισμοί για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (σσ. 33-52). Αθήνα: Προπομπός.

 

Prodromou, E. G. & Avouris, N. (2006). e-Class personalized: design and evaluation of an adaptive learning content management system. In: Artificial Intelligence Applications and Innovations: 3rd IFIP Conference on Artificial Intelligence Applications and Innovations (AIAI) 2006, June 7–9, 2006, Athens, Greece 3 (pp. 409-416). Springer US.

 

Sheng, Y. (2018). Education Advantages of E-class Platform in Universities and Colleges. In: 8th International Conference on Education, Management, Computer and Society (EMCS 2018), November, 2-4, 2018, (pp. 656-658), Francis Academic Press, UK. ISBN: 978-1-912407-94-1.

 

Terrell, S. R. & Dringus, L. (2000). An investigation of the effect of learning style on student success in an online learning environment. Journal of Educational Technology Systems, 28(3), 231-238.

 

Wiley, D. (2007). On the sustainability of open educational resource initiatives in higher education. Paper commissioned by the OECD’s Centre for Educational Research and Innovation (CERI) for the project on Open Educational Resources.

Αρχείο Οδηγού