Παρουσίαση
Περιγραφή Εργαλείου
Το e-class είναι μια πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης. Ανήκει στην κατηγορία των Ανοικτών Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης / ΣΔΜ (Open Source Learning Management Systems / LMS). Τα ΣΔΜ χρησιμοποιούνται για τον σχεδιασμό και τη διαχείριση των μαθημάτων, καθώς και για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών διαδικασιών, προωθώντας τις κονστρουκτιβιστικές θεωρήσεις για τη μάθηση (Coates et al., 2005). Επιπλέον, η έννοια της ανοικτής μάθησης που πλαισιώνει τέτοια συστήματα αφορά έναν ευέλικτο, προσβάσιμο και βιώσιμο τρόπο μάθησης, που ξεπερνά τους παραδοσιακούς περιορισμούς του χώρου και του χρόνου (Sheng, 2018; Atkins et al., 2007; Graff, 2003; Λιοναράκης, 2001). Τέτοιες πλατφόρμες ανοικτής μάθησης χρησιμοποιούνται σε διεθνές επίπεδο από μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και κέντρων κατάρτισης και δια βίου μάθησης (Wiley, 2007).
Γενικά Χαρακτηριστικά
Το e-class αποτελεί ένα οικοσύστημα εκπαιδευτικών πρακτικών με δυναμικά αρθρωτή δομή. Δομείται σε διακριτές κατηγορίες μαθημάτων, ενώ το κάθε μάθημα μπορεί να οργανωθεί σε ενότητες με συγκεκριμένους στόχους και περιεχόμενο. Οι λειτουργίες του e-class είναι οι εξής:
- ανάπτυξη και διαμοιρασμός του υλικού. Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο μπορεί να ενσωματώνει πολυμεσικό υλικό και ασκήσεις, εμπλουτίζοντας το μάθημα.
- διαχείριση της τάξης. Για τους εγγεγραμμένους σε κάθε μάθημα εκπαιδευόμενους, ο εκπαιδευτής έχει τη δυνατότητα να αναθέτει εργασίες μαζικά ή μεμονωμένα και να δημιουργεί ομάδες, ενώ μέσω του ημερολογίου δίνεται η δυνατότητα χρονοπρογραμματισμού των γεγονότων της μαθησιακής διαδικασίας.
- επικοινωνία. Τον δίαυλο επικοινωνίας μέσω του e-class αποτελούν οι ανακοινώσεις από τον εκπαιδευτή και η συζήτηση μεταξύ όλων των εγγεγραμμένων χρηστών, αναπτύσσοντας μια κουλτούρα αλληλεπίδρασης εκπαιδευτή – εκπαιδευομένων.
- αξιολόγηση. Μέσω της πλατφόρμας δίνεται η δυνατότητα αξιολόγησης των ανατιθέμενων εργασιών.
Το e-class είναι εύχρηστο, καθώς το περιβάλλον του είναι φιλικό προς τον χρήστη (Georgouli et al., 2005). Επιπλέον, είναι ευέλικτο και προσαρμοστικό για την κάλυψη κάθε εκπαιδευτικής ανάγκης (Prodromou & Avouris, 2006; Georgouli et al., 2005), υποστηρίζοντας τους μαθητές να ακολουθήσουν τον δικό τους ρυθμό μάθησης (Terrell & Dringus, 2000). Παρέχει μια πληθώρα εργαλείων, διευρύνοντας τις δυνατότητες του παραδοσιακού μαθήματος, ενώ το εκπαιδευτικό υλικό μπορεί να επαναχρηστιμοποιηθεί, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση πόρων από τον διδάσκοντα (Atkins et al. 2007). Πρόκειται για ένα ασφαλές περιβάλλον με περιορισμένη προσωποποιημένη πρόσβαση και αποκλεισμό διαφημίσεων, ενώ είναι πλέον συμβατό με κάθε συσκευή. Μέσα από ένα τέτοιο περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης, διευκολύνεται η προώθηση εννοιών της πανεπιστημιακής παιδαγωγικής και η εξατομικευμένη καθοδήγηση και υποστήριξη στους φοιτητές (Sheng, 2018), οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν τον δικό τους ρυθμό μάθησης (Terrell & Dringus, 2000).
Σύνδεση Χρήστη
Σύνδεση στην πλατφόρμα
Για να συνδεθείτε στο e-class του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο https://eclass.uniwa.gr/. Στο πινακάκι «Σύνδεση χρήστη» πληκτρολογήστε το ιδρυματικό όνομα χρήστη και συνθηματικό που χρησιμοποιείτε (ισχύει για όσους έχουν λογαριασμό @uniwa.gr). Τέλος, πατήστε το κουμπί «Είσοδος» και θα μεταφερθείτε στο περιβάλλον της πλατφόρμας.
Ανάκτηση συνθηματικού
Εάν δεν θυμάστε το συνθηματικό σας, πατήστε τον σύνδεσμο «Ξεχάσατε το συνθηματικό σας;» κάτω από το κουμπί «Είσοδος», το οποίο θα σας μεταφέρει στο τμήμα υποστήριξης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπου αναγράφονται αναλυτικές πληροφορίες για κάθε περίπτωση.
Άλλα προβλήματα
Αν δεν μπορείτε να συνδεθείτε στην πλατφόρμα e-class σύμφωνα με τις παραπάνω οδηγίες, δοκιμάστε να συνδεθείτε από άλλον browser (π.χ. αν χρησιμοποιείτε Chrome, δοκιμάστε Mozilla).
Εργαλεία Μαθήματος
Τα εργαλεία του e-class οργανώνονται στις εξής κατηγορίες:
- Εργαλεία δημιουργίας και διαχείρισης ηλεκτρονικού μαθήματος
- Εργαλεία οργάνωσης και παρουσίασης του εκπαιδευτικού περιεχομένου
- Εργαλεία ενημέρωσης, επικοινωνίας και συνεργασίας
- Εργαλεία αξιολόγησης και ανατροφοδότησης
Εργαλεία δημιουργίας και διαχείρισης ηλεκτρονικού μαθήματος
Πώς εισάγω περιγραφή σε ένα μάθημα;
Πώς διαχειρίζομαι (επεξεργασία, απόκρυψη, διαγραφή, μετακίνηση) μια θεματική ενότητα;
Πώς προσθέτω εργαλεία σε μια θεματική ενότητα;
Πώς ενεργοποιώ / απενεργοποιώ εργαλεία σε ένα μάθημα;
Περισσότερες λεπτομέρειες για τις θεματικές ενότητες, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Ανασκόπηση στο Χαρτοφυλάκιο χρήστη ενός εκπαιδευόμενου.
Ανασκόπηση στο Χαρτοφυλάκιο χρήστη ενός εκπαιδευτικού.
Πώς εκχωρώ δικαίωμα υπεύθυνου ομάδας, βοηθού εκπαιδευτή ή εκπαιδευτή σε έναν άλλο χρήστη;
Πώς προσθέτω έναν νέο χρήστη σε ένα μάθημα;
Πώς προσθέτω πολλούς χρήστες σε ένα μάθημα;
Πώς υποβάλω αίτημα εγγραφής σε μάθημα;
Πώς μπορώ να προβώ σε αλλαγές στις ρυθμίσεις ενός μαθήματος;
Πώς δημιουργώ αντίγραφο ασφαλείας;
Πώς κάνω ανανέωση του μαθήματος για την επόμενη ακαδημαϊκή περίοδο;
Επιπλέον ρυθμίσεις (κλώνος μαθήματος, κατηγορίες μεταδεδομένων, διαγραφή μαθήματος).
Περισσότερες λεπτομέρειες για τις ρυθμίσεις μαθήματος, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Εργαλεία οργάνωσης και παρουσίασης του εκπαιδευτικού περιεχομένου
Πώς δημιουργώ έναν φάκελο και πώς προσθέτω υλικό σε αυτόν;
Πώς κάνω απόκρυψη ενός εγγράφου;
Πώς θα δω τον διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο;
Περισσότερες λεπτομέρειες για τα έγγραφα, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Πώς προσθέτω το Ηλεκτρονικό Βιβλίο στα ενεργά εργαλεία μαθήματος;
Πώς δημιουργώ ηλεκτρονικό βιβλίο;
Πώς επεξεργάζομαι (προσθέτω / διορθώνω) τις ενότητες του ηλεκτρονικού βιβλίου;
Πώς διαχειρίζομαι (προσθήκη, διόρθωση, μετακίνηση, μετονομασία, αντικατάσταση, απόκρυψη, λήψη, διαγραφή) μια νέα σελίδα;
Πώς διαχειρίζομαι (επεξεργασία, απόκρυψη, διαγραφή) το ηλεκτρονικό βιβλίο;
Πώς τοποθετώ το ηλεκτρονικό βιβλίο σε μια θεματική ενότητα;
Περισσότερες λεπτομέρειες για το ηλεκτρονικό βιβλίο, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Πώς προσθέτω το Γλωσσάριο στα ενεργά εργαλεία του μαθήματος;
Πώς δημιουργώ μια κατηγορία, ώστε να προσθέσω όρους στο γλωσσάρι;
Πώς προσθέτω λήμματα (κείμενο ή και πολυμεσικό περιεχόμενο) σε μια κατηγορία στο γλωσσάρι;
Πώς δημιουργώ / αφαιρώ την αλφαβητική διάταξη στο ευρετήριο όρων;
Πώς μπορώ να εμφανίσω τους ορισμούς ως ενεργούς συνδέσμους στις σελίδες του μαθήματος;
Πώς μπορώ να εξάγω το αρχείο σε μορφή csv, ώστε να το εισάγω σε κάποιο άλλο γλωσσάριο;
Περισσότερες λεπτομέρειες για το γλωσσάριο, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Εργαλεία ενημέρωσης, επικοινωνίας & συνεργασίας
Πώς δημιουργώ μια νέα ανακοίνωση (τίτλος, σώμα κειμένου, αποστολή ειδοποίησης, ημ/νίες);
Πώς καρφιτσώνω μια ανακοίνωση για να βρίσκεται σταθερά πρώτη στις ανακοινώσεις;
Περισσότερες λεπτομέρειες για τις ανακοινώσεις, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Ανασκόπηση της μορφής που έχουν οι συζητήσεις.
Πώς προσθέτω τις Συζητήσεις στα ενεργά εργαλεία του μαθήματος;
Πώς απενεργοποιώ τις συζητήσεις;
Πώς εντάσσω τις συζητήσεις στις θεματικές ενότητες του μαθήματος;
Πώς αξιολογώ ή / και απαντώ στα σχόλια των φοιτητών σε μια περιοχή συζητήσεων;
Περισσότερες λεπτομέρειες για τις συζητήσεις, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Πώς εισάγω ένα νέο γεγονός στο ημερολόγιο;
Πώς μπορώ να επεξεργαστώ, να αποκρύψω ή να διαγράψω ένα γεγονός;
Περισσότερες λεπτομέρειες για το ημερολόγιο, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Πώς προσθέτω την Κουβεντούλα στα ενεργά εργαλεία του μαθήματος;
Πώς δημιουργώ νέα κουβεντούλα;
Πώς ενεργοποιώ την Κουβεντούλα, ώστε να είναι ορατή στους χρήστες του μαθήματος;
Πώς τοποθετώ την κουβεντούλα στην ενότητα του μαθήματος Εργαλεία Επικοινωνίας – Συνεργασίας;
Πώς στέλνω μήνυμα στο πεδίο Κουβεντούλα που έχω δημιουργήσει;
Πώς αποθηκεύω την κουβεντούλα ως αρχείο στα Έγγραφα;
Πώς προσθέτω το αρχείο της κουβεντούλας από τα Έγγραφα στα Εργαλεία Επικοινωνίας – Συνεργασίας;
Περισσότερες λεπτομέρειες για την κουβεντούλα (chat), θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Ανασκόπηση της μορφής που έχει το ιστολόγιο.
Γενικές Ρυθμίσεις και Ιδιότητες του Ιστολογίου του e-class.
Πώς προσθέτω μια ανάρτηση στο ιστολόγιο που θα είναι ορατή σε όλο το site;
Περισσότερες λεπτομέρειες για το ιστολόγιο, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Πώς προσθέτω το Wiki στα ενεργά εργαλεία του μαθήματος;
Πώς αλλάζω τα στοιχεία που έχω εισάγει στο wiki και πώς κάνω απόκρυψη ή διαγραφή;
Πώς μπορώ να επεξεργαστώ τη σελίδα στο σύστημα wiki;
Πώς μπορώ να δω τις πρόσφατες αλλαγές στις σελίδες στο wiki, στις οποίες συνέβαλαν οι φοιτητές;
Πώς επαναφέρω το wiki σε προηγούμενη έκδοσή του;
Πώς μετατρέπω το wiki σε html αρχείο, για την έκδοση των αποτελεσμάτων του wiki;
Περισσότερες λεπτομέρειες για το wiki, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Εργαλεία αξιολόγησης & ανατροφοδότησης
Πώς προσθέτω τις Ασκήσεις στα ενεργά εργαλεία του μαθήματος;
Πώς δημιουργώ μια κατηγορία στην οποία θα εντάξω τις ασκήσεις;
Πώς βαθμολογώ ερωτήσεις οι οποίες δεν αξιολογούνται αυτόματα από το σύστημα;
Πώς μπορώ να δω τα στατιστικά της άσκησης;
Πώς δημιουργώ αντίγραφο μιας άσκησης;
Πρόσθετες δυνατότητες στη δημιουργία μιας άσκησης.
Δυνατότητες στην τράπεζα ερωτήσεων.
Περισσότερες λεπτομέρειες για τις ασκήσεις, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Πώς δημιουργώ μια εργασία με τύπο βαθμολογίας Αριθμοί;
Πώς δημιουργώ μια εργασία με τύπο βαθμολογίας Ρουμπρίκα;
Πώς προσθέτω μια εργασία σε μία υπάρχουσα θεματική ενότητα;
Περισσότερες λεπτομέρειες για τις εργασίες, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Πώς προσθέτω το Βαθμολόγιο στα ενεργά εργαλεία του μαθήματος;
Πώς προσθέτω ένα νέο βαθμολόγιο;
Πώς διαχειρίζομαι (επεξεργασία, απόκρυψη, δημιουργία αντιγράφου) το βαθμολόγιο;
Πώς προσθέτω εκπαιδευόμενους στο βαθμολόγιο;
Πώς εισάγω μια εργασία στο βαθμολόγιο;
Πώς εισάγω μια άσκηση στο βαθμολόγιο;
Πώς εισάγω μια δραστηριότητα στο βαθμολόγιο;
Πώς μπορώ να κάνω επισκόπηση της τρέχουσας κατάστασης σε κάθε εισαγωγή;
Περισσότερες λεπτομέρειες για το βαθμολόγιο, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
Ανασκόπηση των πιθανών χρήσεων του ερωτηματολογίου.
Πώς δημιουργώ ένα ερωτηματολόγιο;
Πώς προσθέτω νέα ερώτηση στο ερωτηματολόγιο;
Πώς εισάγω ετικέτα / σχόλιο στο ερωτηματολόγιο;
Πώς κάνω διαθέσιμο στους φοιτητές ένα ερωτηματολόγιο που δημιούργησα;
Πώς μπορώ να δω τα στατιστικά στις απαντήσεις του ερωτηματολογίου;
Πώς κάνω εκκαθάριση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου;
Ερωτηματολόγια COLLES και ATTLS.
Περισσότερες λεπτομέρειες για τα ερωτηματολόγια, θα βρείτε στο εικονίδιο της βοήθειας: ?
- Έγγραφα
- Σύνδεσμοι
- Πολυμέσα
- Ηλεκτρονικό Βιβλίο
- Γλωσσάρι
- Γραμμή Μάθησης !
- Εννοιολογικοί χάρτες !
- Τοίχος !
- Ιστολόγιο
- Ανακοινώσεις
- Ημερολόγιο
- Μηνύματα !
- Ειδοποιήσεις !
- Συζητήσεις
- Τηλεσυνεργασία !
- Ομάδες Χρηστών !
- Wiki
- Κουβεντούλα
- Ασκήσεις
- Εργασίες
- Βαθμολόγιο
- Πρόοδος!
- Στατιστικά!
- Ρυθμίσεις
- Διαχείριση Χρηστών
- Διαχείριση Εργαλείων
- Στατιστικά Μάθησης!
Βιβλιογραφία
Atkins, D. E., Brown, J. S. & Hammond, A. L. (2007). A review of the open educational resources (OER) movement: Achievements, challenges, and new opportunities (Vol. 164). Mountain View: Creative common.
Coates, H., James, R. & Baldwin, G. (2005). A critical examination of the effects of learning management systems on university teaching and learning. Tertiary education and management, 11(1), 19-36.
Georgouli, K., Kantzavelou, I., Skalkidis, I. & Zahariou, P. (2005), Integrating an Open Source LMS into the traditional Educational Process. In: Proceedings of 2005 WSEAS, Vouliagmeni-Greece, July 2005, (pp. 300-308).
Graff, M. (2003). Learning from web‐based instructional systems and cognitive style. British Journal of Educational Technology, 34(4), 407-418.
Λιοναράκης, Α. (2001). Ανοικτή και εξ αποστάσεως πολυμορφική εκπαίδευση: Προβληματισμοί για μία ποιοτική προσέγγιση σχεδιασμού διδακτικού υλικού. Στο: Α., Λιοναράκης (επιμ.), Απόψεις και Προβληματισμοί για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (σσ. 33-52). Αθήνα: Προπομπός.
Prodromou, E. G. & Avouris, N. (2006). e-Class personalized: design and evaluation of an adaptive learning content management system. In: Artificial Intelligence Applications and Innovations: 3rd IFIP Conference on Artificial Intelligence Applications and Innovations (AIAI) 2006, June 7–9, 2006, Athens, Greece 3 (pp. 409-416). Springer US.
Sheng, Y. (2018). Education Advantages of E-class Platform in Universities and Colleges. In: 8th International Conference on Education, Management, Computer and Society (EMCS 2018), November, 2-4, 2018, (pp. 656-658), Francis Academic Press, UK. ISBN: 978-1-912407-94-1.
Terrell, S. R. & Dringus, L. (2000). An investigation of the effect of learning style on student success in an online learning environment. Journal of Educational Technology Systems, 28(3), 231-238.
Wiley, D. (2007). On the sustainability of open educational resource initiatives in higher education. Paper commissioned by the OECD’s Centre for Educational Research and Innovation (CERI) for the project on Open Educational Resources.