Moodle

Περιγραφή Εργαλείου

Γενικά Χαρακτηριστικά

Η  πλατφόρμα του Moodle δημιουργήθηκε το 1999 από τον Αυστραλό Martin Dougiamas, καθώς αποτελούσε  μέρος της διδακτορικής του διατριβής και βασίζεται στην κοινωνική εποικοδομητική θεωρία (Gamage et. al, 2019). Το Moodle εστιάζει σε ένα συνεργατικό και φοιτητοκεντρικό περιβάλλον, το οποίο παρουσιάζει μεγάλη  αλληλεπίδραση. Η ονοματολογία του Moodle, προέρχεται από το ακρώνυμο του Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment (Αρθρωτό Αντικειμενοστραφές Δυναμικό Μαθησιακό Περιβάλλον).

 

Η  ακαδημαϊκή κοινότητα το θεωρεί ως ένα πολύ ευέλικτο και χρηστικό λογισμικό, το οποίο ενδείκνυται για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά και για τη μεικτή μάθηση/blended learning (Chootongchai and Songkram, 2018).  Επιπροσθέτως, για αρκετά πανεπιστημιακά ιδρύματα είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, ενώ ως ελεύθερο λογισμικό ανοικτού κώδικα προσφέρει τη δυνατότητα μεγάλης παραμετροποίησης ( καθώς προσαρμόζεται στις ανάγκες των χρηστών / διδασκόντων).

 

Άλλο ένα πλεονέκτημα του Moodle  είναι, η διευρυμένη ενσωμάτωση τόσο διαφόρων εργαλείων μαθησιακών δραστηριοτήτων όπως ενδεικτικά είναι τα forums, blogs, wikis, όσο και εργαλείων  αξιολόγησης quizzes, αναθέσεις εργασιών (Dimic et. al 2018).

 

Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο το  Moodle καθιστά σήμερα ένα ολοκληρωμένο σύστημα, από την μια πλευρά δημιουργίας και από την άλλη διαχείρισης των  μαθημάτων με κυρίαρχο στόχο, την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.  

 

Επιπροσθέτως, συντελεί στη βιώσιμη εκπαίδευση (sustainable education) διότι καταργεί τους χρονικούς και γεωγραφικούς περιορισμούς, δίνοντας ίσες ευκαιρίες σε διδάσκοντες και φοιτητές να εμπλακούν στην εκπαιδευτική διαδικασία με εναλλακτικό τρόπο πρόσβασης στη γνώση, ενώ ταυτόχρονα τους βοηθάει να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες/digital skills (Henrick, 2018).

Εργαλεία Μαθήματος

Έχει παρατηρηθεί πως η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση και η χρήση διαδραστικών εργαλείων επικοινωνίας από το φοιτητικό σώμα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μεγαλύτερη εμπλοκή μέσα από ψηφιακές δραστηριότητες όπως κουίζ, εργασίες ατομικές, ομαδικές κ.α.. Ενδεικτικά εργαλεία που παρέχονται στους διδάσκοντες μέσα από το Moodle είναι τα ακόλουθα:

Βιβλιογραφία

Chootongchai, S. & Songkram N. (2018). Design and development of SECI and Moodle online learning s to enhance thinking and innovation skills for higher education learners. International Journal of Emerging Technologies in Learning. 2018;13(3):154–172. doi: 10.3991/ijet.v13i03.7991.

 

Dimic, G., Predic, B., Rancic, D., Petrovic, V., Macek, N. & Spalevic, P. (2018). Association analysis of Moodle e-tests in blended learning educational environment. Computer Applications in Engineering Education, 26(3), 417–430. https://doi.org/10.1002/cae.21894

 

Gamage, S. H. P. W., Ayres, J. R., Behrend, M. B. & Smith, E. J. (2019). Optimising Moodle quizzes for online assessments. International Journal of STEM Education, 6(1), 1–14. https://doi.org/10.1186/s40594-019-0181-4

 

Henrick, G. (2018). Moodle 2 interactive tool guide gets an interactive treatment. Moodle News. https://www.moodlenews.com/2015/moodle-2-interactive-tool-guide-gets-an-interactive-treatment/. Accessed Jan 2023.

 

Πα.Δ.Α (2023). Πρακτική εφαρμογή στο Moodle του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Διαθέσιμο στο:  https://moodle.uniwa.gr/. Accessed Jan 2023.

Αρχείο Οδηγού